torsdag den 5. januar 2012

Fedtfattige bananmuffins.

Vi har lavet en aftale herhjemme om at være mere bevidste om at leve fedtfattigt. Idag skal Emma ha' en klassekammerat med hjem fra skole og så er det jo hyggeligt med lidt guf :-) Jeg fandt et gammelt hæfte fra Ude og Hjemme med 60 slankeopskrifter og i det fandt  jeg opskriften på fedtfattige bananmuffins.

Til ca. 16 store muffins skal du bruge:

2 dl sukker,
2 æg,
40 g hakkede mandler,
3 dl hvedemel,
2 tsk. bagepulver,
2 modne bananer,
2 appelsiner,
100 g. græsk yoghurt,
2 tsk rapsolie.

- pisk sukker og æg skummende med en håndmixer,
- bland hvedemel, bagepulver og hakkede mandler og vend det i æggemassen. (til dejen er ensartet).
- mos bananerne og bland i dejen sammen med saften af de 2 appelsiner,
- rør tilsidst græsk yoghurt og rapsolie i dejen og fordel dejen i muffinforme.
- bag kagerne ved 200 grader i 15-20 min.


4 kommentarer:

  1. mon ikke man kan komme en ekstra banan i, istedet for appelsinerne?

    SvarSlet
  2. Tror jeg desværre ikk at man kan, tror at dejen bliver for tør..

    SvarSlet
  3. ok, så prøver jeg med appelsinerne. Er kagerne et hit? smager de godt? Den ser ret lækre ud
    :-)
    ps: måske du kunne linke siden på facebook? Jeg vil gerne være en af dine tilhængere :-)

    SvarSlet
  4. Hejsa,
    ja kagerne var absolut et hit her hos os og de smager super :-) Jeg linker som regel på min facebook side, når jeg har lavet nyt indlæg,så mine venner kan se det - jeg ved ikke om det er det du tænker på ?? Jeg hedder Pia Blom og mit profilbillede er mine 3 pigerne stående trip, trap træsko på en strand og ser ud over vandet :-)

    SvarSlet