fredag den 9. december 2011

How to.. chokolade brystbombe.

Her kan I se, hvordan jeg laver bryst/torso "bomben". Jeg har taget en masse billeder, mens jeg har lavet kagen, så I kan se alle arbejdsopgaverne step by step.
Jeg håber, beskrivelsen er nyttig og I er velkomne til at spørge, hvis der er noget der skal uddybes lidt :-)


Først har jeg bagt en chokoladekage i en lille bradepande samt 2 små halve fodbolde. Fodboldformen kan du købe her.



Så bliver kagen skåret til i torso form.


Efter at have delt kagen i 3 bunde, bliver den lagt sammen med lækker chokolade mousse.


Efter kagen har været i køleskabet i nogle timer, bliver kagen smurt op med 1:1 chokolade ganache.


Efter Kagen igen har været i køleskab indtil ganachen er stivnet bliver kagen overtrukket med hudfarvet fondant og der sættes 2 brystvorter på. Jeg laver også en fordybning som navle.


Derefter kommer corsage og trusser på. Jeg ruller fondanten ud og måler af på kagen inden jeg skærer tøjet til. Tøjet sættes fast med lidt vand. Derefter sætter jeg blomster i corsage og trussekant og sætter snører i.


Sidst tyller jeg Royal Icing ud langs hele kanten på kagen. Og laver en tatovering på brystet. Her bruger jeg fødevare egnede tusser.




Det færdige resultat.


4 kommentarer:

  1. rigtig godt lavet og denne smagte rigtig godt godt lavet

    SvarSlet
  2. hejsa
    flotte
    kage kan jeg få opskrive på kage.
    vis du kan må du gern send den til utop1@live.dk
    Hilsen Hanne

    SvarSlet
  3. Hej
    Nu er jeg lovet at lave en bryst kage til en 40 års fødselsdag KUN for mænd, så tænkte jeg ville spørge dig med erfaring i at lave dem. Jeg har set mange på youtupe.com men der er ikke så mange danske.
    Jeg vil spørge dig om hvilken farve du laver brystvorterne i?
    Jeg har en stor hjerteform, om det vil være nok til 30 mænd, eller jeg skal lave 2 kager i den størrelse? Evt en firkantet under som du selv illusterer?
    Jeg håber meget du kan hjælpe med disse spørgsmål.
    Mange hilsner og tak for god blog :-)
    Christina Makholm (christina@libach.dk)

    SvarSlet
  4. Hejsa, uhhh det er svært at svare på, når jeg ikke ved, hvor stor hjerteformen er... men prøv at måle hvor mange dl vand, der kan være i formen. Man siger ca 2 dl pr person. Jeg har lavet fondanten lysebrun til brystvorterne.
    Ha' en dejlig dag :-)

    SvarSlet